Evelkas.lt
Susisiekimo ministrui keleivininkų problemos nesvetimos
(15 balsai, vidutiniškai 5.00 iš 5)
Parašė Lina   
Trečiadienis, 17 Balandis 2013 06:32

Praėjusių metų pabaigoje susisiekimo ministru tapo socialdemokratų atstovas  Rimantas SINKEVIČIUS. Nors naujasis ministras dirba dar tik keletą mėnesių, jis maloniai sutiko atsakyti į eBus.lt klausimus.


Su  R. Sinkevičiumi kalbamės apie keleivinio transporto problemas, transporto priemonių parkų atnaujinimo galimybes bei kitus keleivių vežėjams aktualius klausimus.

 

 

 

- Nuo kovo 1-osios įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentai dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teisių įgyvendinimo. Ypač daug dėmesio čia skiriama neįgaliesiems, įtvirtinta vežėjo pareiga rengti mokymus darbuotojams, kaip elgtis su negalę turinčiais žmonėmis. Ar Susisiekimo ministerija žada patvirtinti specialias programas mokymams rengti?

 

-  Susisiekimo ministerija planuoja papildyti C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarkos aprašą mokymo temomis, nustatytomis reglamento Nr. 181/2011 II priede „Mokymas apie neįgaliuosius“.

 

- Pagal priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“ savo transporto priemonių parkus atnaujino penkios šalies įmonės. Ar, formuojant 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimą transporto srityje, numatytos kokios nors priemonės, skirtos viešajam transportui atnaujinti?

 

-  Taip, Susisiekimo ministerija planuoja panašias priemones. Tik patikslinsime, kad pagal šią priemonę buvo galima ne tik atnaujinti viešojo transporto priemonių parkus, bet ir plėtoti dviračių takus, kombinuotas viešojo ir privataus transporto sąveikos sistemas „Bike&Ride“ bei „Park&Ride“,taip pati kontaktinius troleibusų tinklus.

 

Susisiekimo ministerija sieks, kad miestai, pasinaudodami ES struktūrine parama, galėtų 2014-2020-aisiais rengti Darnaus judumo mieste planus (angl. SUMP – Sustainable Urban Mobility Plan), numatytus Baltojoje Knygoje, kaip tvarios miestų transporto sistemos pagrindą. Tokiu atveju ir parkų atnaujinimas vyktų lygiagrečiai su kitomis judumo paklausos valdymo priemonėmis – dviračių takų plėtra, intelektinių eismo valdymo sistemų diegimu ir t. t.

 

- Tarpmiesčio maršrutais keleivius vežančių įmonių vadovus piktina neteisėta veikla besiverčiantys vežėjai. Ar Susisiekimo ministerijai ši problema yra žinoma? Kokių priemonių pastaruoju metu imamasi, kad nelegalai būtų išgyvendinti?

 

- Ši problema ministerijai žinoma. Kartais ji paaštrėja, kartais sumažėja, tačiau problema išlieka, nors Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos skiria didelį dėmesį keleivinio transporto, vežančio keleivius tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais reguliariais, vienkartiniais ir užsakomaisiais reisais, kontrolei.

 

2012-aisiais buvo patikrintos 1239 keleivius vežančios transporto priemonės, iš kurių 550 transporto priemonių, vežančių keleivius vienkartiniais ar užsakomaisiais reisais. Už teisės aktuose nustatytų reikalavimų pažeidimą vežant keleivius 134 asmenims buvo paskirtos baudos. Šalia didžiųjų šalies miestų autobusų stočių ir pasienio kontrolės punktuose papildomai buvo atlikti 199 reidai, per kuriuos septyniolikai asmenų dėl neteisėto keleivių vežimo buvo paskirtos baudos.

 

Vykdant šiuos reidus, į kompiuterinę programą buvo įvesti duomenys apie transporto priemones, kurios galimai veža keleivius iš autobusų stočių. Šie duomenys pateikiami Valstybinei mokesčių inspekcijai ir naudojami atliekant bendrus ūkio subjektų tikrinimus. Tačiau norėčiau atkreipti dėmesį, kad tai – ne vien kontrolės klausimas. Jeigu bus norinčių važiuoti su nelegaliais vežėjais, bus ir juos vežančių. Keleiviai turi suvokti riziką – beje, manau, kad kai kurie tai  puikiai suvokia – ir tik tuomet galėsime sakyti, kad problemos mastai mažėja.

 

- Keleivinio transporto įmonių vadovai pasiūlė iniciatyvą pakeisti Kelių transporto kodekso straipsnį, reglamentuojantį keleivių vežimo lapų naudojimą. Pasak keleivių vežėjų, keleivių vežimo lapai atsirado kaip būdas kovoti su nelegaliais vežėjais, tačiau, atsisakius reikalavimo juose įrašyti keleivių pavardes, neteko prasmės. Valstybinė kelių transporto inspekcija prieštarauja, kad šių lapų būtų atsisakyta, tačiau sutinka supaprastinti jų spausdinimo bei platinimo procedūras. Ką apie tai mano Susisiekimo ministerija?

 

- Mūsų nuomone, keleivių vežimo lapas neprarado savo prasmės dėl keleto priežasčių. Visų pirma, keleivių vežimo lapas taip pat yra apskaitos dokumentas, kurio pagrindu turi būti apskaitomi nuvažiuoti kilometrai ir gautos pajamos už keleivių vežimą užsakomaisiais reisais.

 

Antra, vykdant neteisėto keleivių vežimo kontrolę yra svarbu tuo metu važiuojantys keleiviai, kurie apklausos metu paliudija, kad važiavimas vykdomas už atlygį, arba atsisako paliudyti, todėl kontrolės kelyje metu pakanka žinoti, kad yra vežamas tam tikras kiekis keleivių.

 

Iš keleivių vežimo lapo taip pat yra nustatomas maršrutas, kokiu tikslu yra vežama grupė, kiek yra sumokėta už važiavimą, kurioje vietoje įlaipinta keleivių grupė ir pan.

 

Manome, kad gali būti nagrinėjama galimybė supaprastinti reikalavimus dėl keleivių vežimo lapų išrašymo, atsisakant reikalavimo naudoti saugiuosius blankus.

 

-  Keleivių vežėjus, vežančius keleivius miestuose, piktina ne visada sąžininga vežėjų mikroautobusais konkurencija. Siūloma priimti Kelių transporto kodekso 18 straipsnio pataisas dėl keleivių vežimo mikroautobusais ir didžiaisiais autobusais sąvokų atskyrimo – tame pačiame maršrute neturėtų dirbti autobusai pagal ES 1370 reglamentą ir kaip maršrutiniai taksi dirbantys mikroautobusai. Ką apie tokią galimybę mano Susisiekimo ministerija?

 

- Rengiant Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso pataisas bus svarstoma galimybė atsižvelgti į šį siūlymą.

 

- Keleivių vežėjai taip pat pateikė siūlymą pakeisti Lengvatų įstatymą, įteisinant lengvatinį terminuotąjį bilietą tolimojo susisiekimo maršrutuose. Toks žingsnis būtų naudingas ne tik vežėjams, bet ir valstybei – lengvatinis bilietas kainuotų pigiau, taigi dotacijų iš biudžeto reikėtų mažiau. Ką apie tai mano Susisiekimo ministerija?

 

- Manome, kad tai yra logiškas pasiūlymas. Susisiekimo ministerija planuoja rengti Transporto lengvatų įstatymo pataisas, įteisinant lengvatinį terminuotąjį bilietą ir tolimojo susisiekimo maršrutuose.

 

- Dėkoju už pokalbį

 

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

 

# Išmanūs Londono autobusai nurodys laisvas...

Išmanūs Londono autobusai nurodys laisvas vietas antrajame aukšte
Raudonieji Londono dviaukščiai seniai tapo miesto simboliu. Tačiau, nepaisant talpumo, dviaukščiai miesto autobusai turi ir trūkumų: ieškodami laisvų vietų atsisėsti, keleiviai turi lipti į antrąjį aukštą, o paieškos ne visada baigiasi sėkmingai.        
Toliau...

# Neįprastos skulptūros – iš autobusų

Neįprastos skulptūros – iš autobusų
Šią neįprastą skulptūrų kompoziciją, sukurtą iš autobusų, galima išvysti važiuojant automagistrale tarp Plant-City ir Tampoy JAV Teksase.              
Toliau...

# Jūrmaloje viešasis transportas išliks

Jūrmaloje viešasis transportas išliks
Latvijos Jūrmalos miesto dūma priėmė sprendimą sudaryti tiesioginę sutartį dėl viešojo transporto paslaugų mieste.            
Toliau...

# Parengtas įsakymo „Dėl Autobusų stoties...

Parengtas įsakymo „Dėl Autobusų stoties apžiūros akto formos patvirtinimo“ projektas
Valstybinė kelių transporto inspekcija parengė ir Lietuvos Respublikos Seimo Teisės aktų projektų informacinės sistemos Projektų registravimo posistemyje (TAPIS) paskelbė Inspekcijos viršininko įsakymo „Dėl Autobusų stoties apžiūros akto formos patvirtinimo“ projektą.
Toliau...

# Liepos 24 d. dėl renginių Vilniuje galimi...

Liepos 24 d. dėl renginių Vilniuje galimi viešojo transporto eismo nukrypimai nuo tvarkaraščių
Liepos 24 d. Teatro ir J. Basanavičiaus gatvėse vyks filmo „Muzika lede“ filmavimas. Dėl šios priežasties nuo 14 iki 22 val. galimi 6, 12 ir 14 maršrutų troleibusų eismo ir 21 maršruto autobusų eismo nukrypimai nuo tvarkaraščių.      
Toliau...

# Švedai pristatys „Scania Citywide“ su...

Švedai pristatys „Scania Citywide“ su hibridiniu varikliu
Nors prestižiškiausia komercinio transporto paroda Hanoveryje vyks tik rugsėjo gale, tačiau jau dabar didžiausios kompanijos anonsuoja nujoves, kurios bus pristatomos IAA.  
Toliau...

# Klaipėdiečiai apklausiami dėl susisiekimo...

Klaipėdiečiai apklausiami dėl susisiekimo sąlygų mieste
Darni susisiekimo sistema – viena svarbiausių miesto funkcionavimo sąlygų. Kiekvieną dieną keliaudami dėl susisiekimo sistemos trūkumų patiriame nepatogumų: gaištame laiką automobilių kamščiuose, kenčiame nuo triukšmo ir didėjančios oro taršos. Bet gali būti ir priešingai – gyvenimas švariame ir patogiame mieste, kuriame kasdienėms kelionėms galima rinktis patogų viešąjį transportą ar dviratį, o parduotuvę, polikliniką, mokyklą ar parką greitai ir saugiai pasiekti pėsčiomis. Tai gali būti įgyvendinama darniai plėtojant susisiekimo sistemą ir orientuojantis tiek į šiandien aktualių transporto problemų sprendimą, tiek galvojant apie ilgalaikį susisiekimo sistemos efektyvumo didinimą. Todėl miesto savivaldybė yra numačiusi 2014–2015 metais parengti Klaipėdos miesto susisiekimo plėtros galimybių studiją, kuri turėtų nustatyti Klaipėdos miesto susisiekimo plėtros tendencijas bei sudaryti susisiekimo sistemos tobulinimo ir darnaus judumo principų taikymo veiksmų planą.
Toliau...
Rodyti visus straipsnius
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

 

Solaris Baltic

Degalų kainos