Evelkas.lt
Susisiekimo ministrui keleivininkų problemos nesvetimos
(15 balsai, vidutiniškai 5.00 iš 5)
Parašė Lina   
Trečiadienis, 17 Balandis 2013 06:32

Praėjusių metų pabaigoje susisiekimo ministru tapo socialdemokratų atstovas  Rimantas SINKEVIČIUS. Nors naujasis ministras dirba dar tik keletą mėnesių, jis maloniai sutiko atsakyti į eBus.lt klausimus.


Su  R. Sinkevičiumi kalbamės apie keleivinio transporto problemas, transporto priemonių parkų atnaujinimo galimybes bei kitus keleivių vežėjams aktualius klausimus.

 

 

 

- Nuo kovo 1-osios įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentai dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teisių įgyvendinimo. Ypač daug dėmesio čia skiriama neįgaliesiems, įtvirtinta vežėjo pareiga rengti mokymus darbuotojams, kaip elgtis su negalę turinčiais žmonėmis. Ar Susisiekimo ministerija žada patvirtinti specialias programas mokymams rengti?

 

-  Susisiekimo ministerija planuoja papildyti C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų mokymo pradinei profesinei kvalifikacijai įgyti ir vairuotojų periodinio profesinio mokymo tvarkos aprašą mokymo temomis, nustatytomis reglamento Nr. 181/2011 II priede „Mokymas apie neįgaliuosius“.

 

- Pagal priemonę „Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra“ savo transporto priemonių parkus atnaujino penkios šalies įmonės. Ar, formuojant 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimą transporto srityje, numatytos kokios nors priemonės, skirtos viešajam transportui atnaujinti?

 

-  Taip, Susisiekimo ministerija planuoja panašias priemones. Tik patikslinsime, kad pagal šią priemonę buvo galima ne tik atnaujinti viešojo transporto priemonių parkus, bet ir plėtoti dviračių takus, kombinuotas viešojo ir privataus transporto sąveikos sistemas „Bike&Ride“ bei „Park&Ride“,taip pati kontaktinius troleibusų tinklus.

 

Susisiekimo ministerija sieks, kad miestai, pasinaudodami ES struktūrine parama, galėtų 2014-2020-aisiais rengti Darnaus judumo mieste planus (angl. SUMP – Sustainable Urban Mobility Plan), numatytus Baltojoje Knygoje, kaip tvarios miestų transporto sistemos pagrindą. Tokiu atveju ir parkų atnaujinimas vyktų lygiagrečiai su kitomis judumo paklausos valdymo priemonėmis – dviračių takų plėtra, intelektinių eismo valdymo sistemų diegimu ir t. t.

 

- Tarpmiesčio maršrutais keleivius vežančių įmonių vadovus piktina neteisėta veikla besiverčiantys vežėjai. Ar Susisiekimo ministerijai ši problema yra žinoma? Kokių priemonių pastaruoju metu imamasi, kad nelegalai būtų išgyvendinti?

 

- Ši problema ministerijai žinoma. Kartais ji paaštrėja, kartais sumažėja, tačiau problema išlieka, nors Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos skiria didelį dėmesį keleivinio transporto, vežančio keleivius tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais reguliariais, vienkartiniais ir užsakomaisiais reisais, kontrolei.

 

2012-aisiais buvo patikrintos 1239 keleivius vežančios transporto priemonės, iš kurių 550 transporto priemonių, vežančių keleivius vienkartiniais ar užsakomaisiais reisais. Už teisės aktuose nustatytų reikalavimų pažeidimą vežant keleivius 134 asmenims buvo paskirtos baudos. Šalia didžiųjų šalies miestų autobusų stočių ir pasienio kontrolės punktuose papildomai buvo atlikti 199 reidai, per kuriuos septyniolikai asmenų dėl neteisėto keleivių vežimo buvo paskirtos baudos.

 

Vykdant šiuos reidus, į kompiuterinę programą buvo įvesti duomenys apie transporto priemones, kurios galimai veža keleivius iš autobusų stočių. Šie duomenys pateikiami Valstybinei mokesčių inspekcijai ir naudojami atliekant bendrus ūkio subjektų tikrinimus. Tačiau norėčiau atkreipti dėmesį, kad tai – ne vien kontrolės klausimas. Jeigu bus norinčių važiuoti su nelegaliais vežėjais, bus ir juos vežančių. Keleiviai turi suvokti riziką – beje, manau, kad kai kurie tai  puikiai suvokia – ir tik tuomet galėsime sakyti, kad problemos mastai mažėja.

 

- Keleivinio transporto įmonių vadovai pasiūlė iniciatyvą pakeisti Kelių transporto kodekso straipsnį, reglamentuojantį keleivių vežimo lapų naudojimą. Pasak keleivių vežėjų, keleivių vežimo lapai atsirado kaip būdas kovoti su nelegaliais vežėjais, tačiau, atsisakius reikalavimo juose įrašyti keleivių pavardes, neteko prasmės. Valstybinė kelių transporto inspekcija prieštarauja, kad šių lapų būtų atsisakyta, tačiau sutinka supaprastinti jų spausdinimo bei platinimo procedūras. Ką apie tai mano Susisiekimo ministerija?

 

- Mūsų nuomone, keleivių vežimo lapas neprarado savo prasmės dėl keleto priežasčių. Visų pirma, keleivių vežimo lapas taip pat yra apskaitos dokumentas, kurio pagrindu turi būti apskaitomi nuvažiuoti kilometrai ir gautos pajamos už keleivių vežimą užsakomaisiais reisais.

 

Antra, vykdant neteisėto keleivių vežimo kontrolę yra svarbu tuo metu važiuojantys keleiviai, kurie apklausos metu paliudija, kad važiavimas vykdomas už atlygį, arba atsisako paliudyti, todėl kontrolės kelyje metu pakanka žinoti, kad yra vežamas tam tikras kiekis keleivių.

 

Iš keleivių vežimo lapo taip pat yra nustatomas maršrutas, kokiu tikslu yra vežama grupė, kiek yra sumokėta už važiavimą, kurioje vietoje įlaipinta keleivių grupė ir pan.

 

Manome, kad gali būti nagrinėjama galimybė supaprastinti reikalavimus dėl keleivių vežimo lapų išrašymo, atsisakant reikalavimo naudoti saugiuosius blankus.

 

-  Keleivių vežėjus, vežančius keleivius miestuose, piktina ne visada sąžininga vežėjų mikroautobusais konkurencija. Siūloma priimti Kelių transporto kodekso 18 straipsnio pataisas dėl keleivių vežimo mikroautobusais ir didžiaisiais autobusais sąvokų atskyrimo – tame pačiame maršrute neturėtų dirbti autobusai pagal ES 1370 reglamentą ir kaip maršrutiniai taksi dirbantys mikroautobusai. Ką apie tokią galimybę mano Susisiekimo ministerija?

 

- Rengiant Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso pataisas bus svarstoma galimybė atsižvelgti į šį siūlymą.

 

- Keleivių vežėjai taip pat pateikė siūlymą pakeisti Lengvatų įstatymą, įteisinant lengvatinį terminuotąjį bilietą tolimojo susisiekimo maršrutuose. Toks žingsnis būtų naudingas ne tik vežėjams, bet ir valstybei – lengvatinis bilietas kainuotų pigiau, taigi dotacijų iš biudžeto reikėtų mažiau. Ką apie tai mano Susisiekimo ministerija?

 

- Manome, kad tai yra logiškas pasiūlymas. Susisiekimo ministerija planuoja rengti Transporto lengvatų įstatymo pataisas, įteisinant lengvatinį terminuotąjį bilietą ir tolimojo susisiekimo maršrutuose.

 

- Dėkoju už pokalbį

 

Kalbėjosi Lina Jakubauskienė

Autorės nuotrauka

 

# Savaitė šalies keliuose: 72 eismo įvykiai, 6...

Savaitė šalies keliuose: 72 eismo įvykiai, 6 žmonės žuvo, 85 sužeisti
Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, 2014 m. rugpjūčio 22-28 d. šalyje įvyko 72 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės - 6 žmonės žuvo ir 85 buvo sužeisti.          
Toliau...

# Originalūs japoniški mokykliniai autobusai

Originalūs japoniški mokykliniai autobusai
Lietuvoje mokinius vežioja ypatinga išvaizda neišsiskiriantys geltonieji mokykliniai autobusiukai. Japonai negaili nei pinigų, nei išmonės, kad jų vaikai patirtų vaikystėje kuo daugiau džiaugsmo.        
Toliau...

# Policijos akcijos keliuose rugsėjo mėnesį

Policijos akcijos keliuose rugsėjo mėnesį
Rugsėjo mėnesį, prasidėjus naujiesiems mokslo metams, visoje šalyje policijos pareigūnai vykdys prevencines priemones. Organizuojant policijos pareigūnų darbą, numatyta skirti sustiprintas policijos pajėgas eismo saugumui visuose keliuose užtikrinti. Pirmosiomis rugsėjo mėnesio dienomis bus organizuojamas policijos pareigūnų budėjimas prie bendrojo lavinimo mokyklų ir darželių.
Toliau...

# Taliniečio kortelę bus galima pakeisti odine...

Taliniečio kortelę bus galima pakeisti odine apyranke
Nuo rudens Talino viešajame transporte greta žaliųjų ir kitokių kortelių su čipais, kuriuose naudojamos RFID technologijos, viešojo transporto bilietams pažymėti ir pirkti bus galima naudoti apyrankes.          
Toliau...

# Dėl leidimų dalyvauti eisme sustabdymo ir jų...

Dėl leidimų dalyvauti eisme sustabdymo ir jų atnaujinimo
Valstybės įmonė „Regitra“ primena, kad nuo 2014 m. liepos 1 d., įsigaliojus Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatoms, taikoma leidimo transporto priemonei dalyvauti eisme (toliau – leidimas) sustabdymo procedūra.    
Toliau...

# Keičiasi „Busturo” tolimojo susisiekimo...

Keičiasi „Busturo” tolimojo susisiekimo autobusų eismas
Nuo rugpjūčio 31 d. atnaujinamas autobusų eismas maršrutu Šiauliai-Skuodas (išvykimas iš Šiaulių autobusų stoties 12.40 val. penktadieniais, sekmadieniais ir iš Skuodo autobusų stoties 15.30 val. penktadieniais, sekmadieniais).  
Toliau...

# Rugpjūčio 30-ąją dėl bėgimo keičiasi 26 ir...

Rugpjūčio 30-ąją dėl bėgimo keičiasi 26 ir 87 autobusų maršrutų trasos
Dėl bėgimo THE COLOR RUN VILNIUS 2014 m. rugpjūčio 30 d. (šeštadienį) nuo 6.00 val. iki 19.30 val. keičiamos 26 ir 87 autobusų maršrutų trasos.          
Toliau...
Rodyti visus straipsnius
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

 

Solaris Baltic

Degalų kainos